Jak zvolit sídlo pro podnikání takovým způsobem, aby byla nejenom dodržena všechna platná pravidla, ale zároveň zajištěn zcela bezproblémový a přitom finančně nenáročný provoz vaší firemní kanceláře? Na základě čeho vybírat, aby vám vaše rozhodnutí přineslo maximální profit? A víte, co je ke zřízení oficiálního sídla vaší společnosti nezbytně nutné? Pokud si kladete podobné otázky, pak by vám následující řádky mohly být k užitku.
Sídlo pro podnikání nemusí být drahá záležitost
Existují samozřejmě různé možnosti, kterými si lze takové sídlo zajistit. Některé z nich jsou však mnohdy zbytečně nákladné. Řeč je zde o koupi či pronájmu kancelářských prostor či nějaké provozovny. Ano, jistě je řada podnikatelských oborů, které se bez nich z podstaty svojí činnosti prostě neobejdou, ale je tu též mnoho takových profesí, pro které to jednoduše neplatí. Jste poradcem, IT odborníkem, pojišťovákem nebo snad zprostředkovatelem půjček? Pak se vám nabízí jedno levné a přitom velmi solidní řešení. Je jím virtuální kancelář.
2 hlavní benefity virtuálních kanceláří
To nejpodstatnější, co vám fungování v rámci virtuální kanceláře může přinést, se dá ve stručnosti shrnout do dvou základních bodů:
1) EFEKTIVITA – Jelikož náklady na provoz jsou zde pouze zlomkem toho, co byste byli nuceni vydat na zakoupení či případný pronájem reálných prostor, ekonomický přínos zaregistrujete takřka okamžitě. Odpadne vám rovněž hledání schopného člověka, který by se o každodenní chod vaší kanceláře staral, což při dnešním nedostatku potenciálních zaměstnanců a stále rostoucích mzdách jistě také oceníte. Můžete se zkrátka zabývat jen podstatou vašeho byznysu a podružné záležitosti hodit za hlavu, jelikož je za vás obstará někdo jiný.
2) PRESTIŽNÍ ADRESA – Sídlo vaší firmy v některé z prestižních lokalit Prahy, ale i jiného velkého města, vám hned od samého začátku může pomoci s budováním image úspěšného byznysmena. Značná část lidí totiž společnost se sídlem na „dobré adrese“ obvykle vnímá jako takovou, se kterou stojí za to obchodovat nebo i jinak spolupracovat. Je tedy velmi pravděpodobné, že se záhy rozroste nejenom počet vašich obchodních partnerů, ale přibydou i klienti.
Ještě než se definitivně rozhodnete…
Na domácí podnikatelské scéně se můžete setkat s celou řadou poskytovatelů virtuálních kanceláří a pro úspěch vašeho byznysu je tedy důležité, umět si vybrat takového, který vám jednoduše nabídne to nejlepší. Ke správnému rozhodnutí přitom stačí udělat jen zhruba tři nejzásadnější kroky.
K výběru kvalitního poskytovatele stačí učinit 3 kroky
Není žádnou novinkou, že náš stát většině podnikatelů jejich snažení nijak neulehčuje. Je proto jedině rozumné, když se člověk snaží hledat vlastní způsoby, které mu byznys alespoň trochu usnadní. A věřte, že dobře vybrané virtuální sídlo vám v tomto ohledu může být skutečně k užitku. Abyste si zvolili co nejlíp, pokuste se držet tří následujících doporučení:
A) Vybraného provozovatele virtuální kanceláře si důkladně prověřte. Poskytování těchto služeb je zkrátka byznys jako každý jiný a narazit tedy můžete jak na spolehlivé profesionály, tak i na amatéry či rovnou nepoctivce.
B) Pokuste se co nejlépe vyhodnotit nabídku doprovodných služeb. Řeč je zejména o tom, že vám musí být zajištěn telefonický i faxový kontakt, přebírání pošty, drobná administrativní výpomoc a třeba také skutečná zasedací místnost, kterou je občas možné využít k úředním či obchodním schůzkám.
C) Ptejte se po nějaké opravdu „dobré adrese“. Kvalitní poskytovatel tohoto firemního servisu by měl mít k dispozici alespoň pár skutečně hodnotných adres, které vám pro účely zřízení vašeho firemního sídla může nabídnout. Je-li řeč o České republice, pak se k tomu hodí především celá řada lokalit v Praze, která je městem byznysu zaslíbeným.
Co k registraci sídla budete potřebovat?
Ještě než se vydáte na úřad, je dobré vědět, co budete nezbytně potřebovat. V první řadě to bude speciální formulář označovaný jako tzv. návrh na zápis do obchodního rejstříku. Nutný je pochopitelně doklad totožnosti a rovněž potvrzení o právním důvodu pro užívání prostor, které budou vaším oficiálním firemním sídlem. Je to vlastně jakési prohlášení toho, kdo vám nemovitost k těmto účelům dává k dispozici, a pamatujte, že úředně ověřené podpisy na této listině nesmí být starší tří měsíců. Zapomenout nesmíte ani na výpis z katastru nemovitostí, který k formuláři přiložíte.
Návrh na registraci podává jednatel společnosti a to u krajského soudu. S celou věcí vám jistě na úřadě poradí, a pokud to snad bude nad vaše síly anebo s tím jen nebudete chtít ztrácet čas, využijte služeb nějaké specializované firmy, která celý proces vyřídí místo vás.
Správná volba jako první krok na cestě k úspěchu
Brzy zjistíte, že díky benefitům, které vám virtuální kancelář může nabídnout, jsou vaše šance na úspěch v byznysu o poznání vyšší. Ovšem pouze v případě, že se pro využití služeb některého z poskytovatelů virtuálních sídel skutečně rozhodnete. Jestliže se tedy chcete vydat právě touto cestou, pak by výběr toho nejvhodnějšího z nich neměl být už pro vás nijak zvlášť náročný. Nebo vám v našem textu chybí nějaká zásadní informace, bez níž se při vašem rozhodování neobejdete? A která?